литература плюс култура
няколко здрави парчета посред happy end-а


Кварталник | Актуален блок | Аргос | П–референции | Препратки | Информация | Каталог | Предлагане

Раздели
· Център
· π-референции
· Актуален блок
· Архив
· Връзки
· Въпроси/Отговори
· Допитвания
· Информация
· Каталог
· Кварталник
· КИД
· Разпределителна
· Челни класации

Жанрове
· Всички категории
· docu
· акростих
· анализи
· драматургия
· есеистика
· изкуствознание
· интервюта
· кинокритика
· културология
· лирическа проза
· литературна история
· литературна критика
· литературознание
· манифести
· обзори
· отзиви
· пародии
· писма
· поезия
· Приказки
· проза
· професорски истории
· публицистика
· пътеписи
· сатири
· статии
· фейлетони
· философия
· фрагменти

Връзки с предимство

  

Re: Четенето в епохата на гледането (Оценка: 0)
от Един читател на понеделник, май 10 @ 01:27:12 EEST
“..Но ние бихме искали да заключим накратко с една бележка върху икономиката и политиката, защото тя обобщава във Франкфуртската школа това, което ние се опитвахме да направим върху Бенямин. Грешката е същата: немските мислители от модерната епоха са обрисували систематично съвременните маси, напълно доминирани от техническите мероприятия, като че ли те можеха да бъдат объркани с тълпата . Тяхното опасение за неконтролираното сливане и непосредствеността на тълпата - в тези времена те имаха своите основания да се страхуват, - ги накара да я свържат с техническото производство и икономия на масите. Правейки това, те създадоха публика (аисПепсе), привлечена от драматизацията на своя собствен портрет, но това са два противника, които те слагат в един лагер - американските маси и тълпите от Нюрнберг. Въпреки апокалиптичната картина, с която Адорно обрисува пазара на масите, американските маси спряха нацистката тълпа. Нищо не е по-различаващо, от социологическа гледна точка, от икономическото умножаване на блага и консуматори, чийто пазар на масите и масите-посредници са карикатурен пример, от една страна, и от друга, „горещата" тълпа, губеща своите различия в общото изпитание на време и място, непосредствено разделени.
Техниката не премахва дистанцията, тя я създава. Икономиката разглежда производството на единичното потребление, ограничавайки наведнъж чрез конкретно споразумение отговорността на купувача и на продавача. Тя не засяга пълното разпадане на всеки аспект от нашата действителност в непосредствената тълпа, която мислителите от Франкфурт настойчиво искат да разкрият, скрита под формата на пасивни маси, гледащи телевизия и правещи своите покупки в магазините... В този смисъл Бенямин наистина е марксист, той се опитва да редуцира всеки социален ред до единствена по рода си терминология, която, въпреки своя изявен ико-номизъм, е заета от политическия модел.”

Из Антоан ХЕНИОН, Бруно ЛАТУР
ИЗКУСТВОТО, АУРАТА И ТЕХНИКАТА СПОРЕД БЕНЯМИН
или как да станеш известен, правейки наведнъж толкова много грешки




| Източник
литература плюс култура е независимо издание на свободно меняща се група единодействащи.
За имена все пак виж редколегията на Кварталника ни.
Публикуваните материали са собственост на съответните автори.
Възпроизвеждането им изисква изричното разрешение на автора.
Струва ни се в добрия тон да се упомене литература плюс култура като източник. Коментарите са на оставилите ги.
© 2000-2012 http://GrosniPelikani.net
Можете да получавате съобщения за новото при нас чрез файловете backend.php или ultramode.txt.
Кодът на това съоръжение е на PHP-Nuke Copyright © 2003. PHP-Nuke се разпространява свободно.
Изработка на страницата: 0.16 Секунди