Статията разглежда филма на Грийнауей като историописно изложение, с което предлага гледна точка и към новата му трилогия Куфарите на Тълс Лупър, чиято първа част също използува документализиращи ефекти и заговаря енциклопедичната научност в показаните предмети на века.
Обзорът на мненията сред германската критика поставя под въпрос афишираното от Догма разграничаване по отношение на Новата вълна. Отношенията са онагледени както от централната за групата около Кайе дю синема тема за режисьора като автор, така и от [инсценираната] приемственост Триер – Бергман.
Забележка: Превод от немски: Антония Колева
Преводът е направен по Nach dem Film, No 2
2003-08-25 00:15:36 публикувано от grosnipe (5409 прочита)
Райнер Беленбаум разглежда три филма на Догма 95, третиращи всеки по свой начин проблема за лудостта. Прочитът му обръща внимание върху някои теоретически ходове преди да се говори за действителност и илюзия в киното. Позоваванията са както на манифестните постановки, така и на филмовите изпълнения.